Lieve Labradoodle Lotte (9) zoekt een rustig thuis met actieve baasjes

Lieve Labradoodle Lotte (9) zoekt een rustig thuis met actieve baasjes



Hoi allemaal, ik ben Lotte!

Een mooie krullenbol van net 9 (Labradoodle, 04-’17) en door verdrietige omstandigheden ben ik op zoek naar een nieuwe gouden mand.
Helaas is mijn baasje in de zomer van 2025 overleden en daarna ben ik liefdevol opgenomen in het gezin van zijn dochter,
maar hoe we allemaal ook ons best hebben gedaan, het is niet helemaal de juiste plek voor mij.
Doordat ik mijn hele leven een rustig leven heb gehad, met mijn baasjes in de buurt én ook nog eens alle aandacht voor mezelf, lopen we daar nu wel tegen aan.

Wat ik zo hoor ben ik een heerlijke hond, ik ben dol op kroelen, knuffelen, veel bij je zijn, aandacht krijgen, veel bij je zijn, kroelen, knuffelen, aandacht en….
Had ik al gezegd dat ik graag veel bij je ben?
Ook vind ik lekker eten, wandelen en lekker in jouw buurt slapen op een stoel, in mijn mand of …. Liever nog….. op jouw bed heel erg fijn.
Toen mijn baasje nog leefde was hij er eigenlijk altijd wel. We deden alles samen en ik mocht overal mee heen en/of bij zijn. Nu ik bij zijn dochter woon moet ik mijn aandacht delen met een andere hond die er al woonde, en hoe dol ik ook op andere honden ben, er mee samenleven vind ik toch wel heel erg lastig.


Buitenshuis tijdens de wandeling kunnen wij het prima vinden, en als we alleen in huis zijn dan gaat het ook ok.
Maar zodra we met z’n allen in huis zijn en de andere hond krijgt aandacht dan kan ik er uit het niets zo maar boven op duiken, ik bijt niet hoor,
maar ik wil dan wel even aangeven dat ik ook aandacht wil.
Ook de katten leven sinds mijn komst op de boven verdieping, wat natuurlijk ook niet helemaal ideaal is, maar ik vind het leuk ze continu achterna te gaan.
Helemaal alleen zijn kan ik niet, dan begin ik me na een paar minuten toch wel hoorbaar te maken door te gaan janken. Of ik nog kan leren om helemaal alleen te zijn kan ik niet zeggen, dat is me eigenlijk nog nooit aangeleerd. In het alleen blijven moet dus nog (veel) worden geïnvesteerd.
Een hondenoppas of dagopvang zou ook een goed alternatief zijn voor als ik toch een keer alleen moet blijven. Hier doe ik het heel goed bij.


Al zeg ik het zelf, ik ben echt een hele fijne hond. Ik ben erg lief, luister goed en loop netjes aan de lijn.
Als ik los loop luister ik ook voorbeeldig, als we elkaar goed kennen, en kom netjes terug als je me roept.
In huis ben ik zindelijk, ik sloop niets, ben wel wat waaks en laat me prima borstelen. En dat is met zo’n mooie lokken als die van mij wel belangrijk natuurlijk.
Mee in de auto ga ik ook, maar dit vind ik nog wel spannend. Nu zit ik veelal voorin tussen de benen en dan gaat het prima. Bij de dierenarts ben ik lief en laat ik me aanraken en/of nakijken. Ik heb geen jachtinstinct, er lopen konijnen rond waar ik nu woon en daar heb ik geen interesse in.
Zwemmen is niet zo mijn ding, een beetje pootje baden of tot mijn buik erin vind ik prima.


Omdat het leven voor de al aanwezige hond en katten er niet leuker op is geworden sinds mijn komst, willen ze na lange tijd van proberen,
toch op zoek naar een andere gouden mand die beter bij me past. Vandaar dat ik mezelf hier dan ook aan jullie voorstel.
Buitenshuis ben ik dol op andere honden en kan ik het met bijna allemaal goed vinden.
Ik speel dan graag nog even en vind het in huis ook niet erg als er een hond mee komt en/of even blijft logeren,
maar het echt samenleven met een andere hond is iets waar ik het toch wel moeilijk mee heb blijkt nu.
En de al aanwezige hond begint ook zichtbaar last te hebben van mijn aanwezigheid.


Ook leef ik nu samen met een “mini-baasje”, hij is 12 en dat gaat allemaal heel erg goed.
Maar zijn moeder is toch bang dat, als hij alleen is met mij en de andere hond, hij ons niet uit elkaar krijgt mocht ik er weer op duiken.
Wat ik nog meer kan vertellen over mezelf is:
Ik ben gesteriliseerd, kan best wel een paar trucjes zoals o.a. zit, af, blijf, kom en mand.
Ben verder volledig gezond, heb een paar vetbulten her en der, ben gechipt, ontwormt/ontvlooit en geënt. Of deze enting helemaal actueel is moet nog worden nagekeken.


Waar ik graag zou willen gaan wonen? Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar:
• Een persoon, echtpaar b.v. gepensioneerd, die veelal thuis zijn zodat ik heerlijk bij hen kan zijn.
• Een gezin met (klein)kinderen 12+ zou ook prima kunnen.
• Een persoon, echtpaar die nog wel fit/actief genoeg zijn om fijne wandelingen te maken.
• Een persoon, echtpaar zonder andere hond of kat.
• Een persoon, echtpaar die zich bewust is van het feit dat als ik alleen moet blijven ik hard ga janken.
• Een tuin zou zeker een voorkeur hebben.


Denk(en) jij/jullie Lotte een meer dan gouden mand te kunnen geven?

Of wil je toch nog meer informatie over haar?
Laat het ons dan weten en stuur een mail naar info@ndjoy.nl.
Vertel ons uitgebreid wie je bent, hoe je woon/werk/gezinssituatie is, je ervaring met honden en wat je Lotte te bieden hebt.
Lotte is woonachtig net over de grens in Duitsland, zo’n 20 minuten van Oldenzaal af.
Hier heeft zij voorheen altijd gewoond.
Kennismakingen hebben de voorkeur ergens buitenshuis op een fijne locatie.
Dit zal Lotte goed doen en zal met meer rust gepaard gaan. Alles kan/gaat in overleg. 😊
Mocht u interesse hebben in een hond die via N’Djoy op zoek is naar een nieuwe gouden mand,
onthoudt dan dat wij rustig de tijd nemen om een geschikte baas te vinden die ook écht past bij de hond.

Het is dus niet: “wie het eerst komt wie het eerst maalt”.